Angående nya Covid-19-restriktioner

Hej! Med bakgrund av FHM:s nya lokala rekommendationer som gäller från 29/10 till 19/11 kommer här lite information om THS och KTH:s åtgärder och rekommendationer angående Covid-19. Om du inte har läst FHM:s rekommendationer kan du göra det på https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/lokala-allmanna-rad/.

KTH:s restriktioner och rekommendationer går att finna på: https://www.kth.se/student/covid19/en-trygg-studiemiljo-under-covid-19-1.1022550. Än så länge har KTH inte gått ut med så mycket information, annat än:

  • De som inte har schemalagd undervisning på campus eller laborationer uppmanas att sitta hemma och plugga i stället och därmed undvika att åka in till campus. I övrigt gäller myndigheternas rekommendationer.
  • Tillgång till KTH:s lokaler kan komma att begränsas i fråga om öppettider och tillgänglighet. KTH-biblioteket kommer den 2/11 att gå ut med information om de kommer ha fortsatt öppet framöver.

THS har tagit följande åtgärder:

  • Som följd av de nya riktlinjerna som kom igår (29/10) kommer en del förändringar att ske hos oss på kåren.
    Samtliga bokningar av Osqvik kommer att avbokas fram t.o.m. den 19/11. THS återbetalar bokningsavgiften för er som har ålagt en sådan.
  • Samtliga evenemang i vårt kårhus Nymble kommer att ställas in, detta för att ytterligare kunna främja möjligheten att kunna nyttja studieplatserna i huset. THS återbetalar bokningsavgiften för er som har ålagt en sådan.
  • Vi kommer utvärdera antalet studieplatser ifall de bör vara färre än vad de är idag, för att ge er som kommer hit förutsättningar att hålla distans och följa rådande rekommendationer.

Vad kommer inte att förändras?

  • Vi kommer att bibehålla samma öppettider i Nymble.
  • Restaurangen, bokhandeln, THS Café och KårX kommer fortsätta hålla öppet och bedriva sin verksamhet.
  • Nymble kommer fortfarande att kunna nyttjas för att administrera era demokratiska möten, så som sektionsmöten och styrelsemöten. DOCK enbart för de som leder mötet, exempelvis talmanspresidie eller liknande. Mötet kommer i sig behöva ske digitalt.

Om du har frågor kring dessa rekommendationer, kontakta Styret!

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.